خصوصیات یک مدیر خوب چیست؟ متأسفانه ، یک پاسخ درست و واحد برای این سوال وجود نداردبه عوامل مختلفی از جمله نوع شرکت ، استراتژی ، اهداف ، زمینه ، مسائل ، تیم ، افراد بالادست و غیره بستگی دارد
.

به طور خلاصه ، همانطور که یک کارمند خوب برای یک پست وجود دارد ، یک مدیر خوب برای یک شرکت ، یک زمینه و یک تیم نیز وجود داردمفهوم یک مدیر "خوب" متنی است.

در اینجا 15 ویژگی وجود دارد که اغلب به دنبال یک مدیر خوب هستند و با آنها مرتبط هستند.

 

شماره 1 - دید داشته باشید و با آن ارتباط برقرار کنید

یکی از ویژگی های یک مدیر خوب این است که می داند چگونه چشم انداز ارائه دهد ، یا یک راهنمای مشخص برای هدایت کار دیگران داردداشتن چشم انداز یک چیز است ، اما پس از آن شما باید بدانید که چگونه آن را برقرار کنیداگر بینایی به وضوح برقرار نشود بیهوده استمن به واژه واضح اصرار دارم ...

 

# 2 - خودمختار و مسئول باشید

یک مدیر خوب باید در تصمیم گیری خود مختار باشد و مسئولیت کارهای خود را ، خوب یا بد ، به عهده بگیردهمچنین باید استقلال و پاسخگویی کارمندان خود را ارتقا و توسعه دهد .

نشان دادن خودمختاری به معنای نترسیدن از پذیرفتن مسئولیت ، توانایی اتخاذ مواضع محکم حتی اگر تنها باشید ، در صورت لزوم علیه همه صحبت کنید و عواقب آن را فرض کنید. . بیایید با حقیقت روبرو شویم ، رهبر بودن غالباً به تنهایی مواجه با مشکلات است و این به همه داده نمی شود!

 

شماره 3 - نحوه رهبری را بلد باشید

دانستن چگونگی رهبری مستلزم توجه به هدف ، جهت دادن ، تصمیم گیری ، مواجهه با موانع ، مدیریت احساسات ، الگوی دیگران بودن ، موضع گیری قاطع است - و اغلب اوقات در برابر دانه - و اعتماد دیگران را جلب کنید.

برای یک تیم آسیب دیگری نیست جز یک کاپیتان بدون رهبری ، که تصمیم نمی گیرد ، اینکه از روبرو شدن با واقعیت امتناع می ورزد ، با انتقاد با شجاعت روبرو نمی شود یا از پذیرش مسئولیت خودداری می کند. از اقدامات او این دستورالعمل مناسب برای شکست است!

 

شماره 4 - تصمیمات درست را در زمان مناسب بگیرید

برای مدیران ، هنر تصمیم گیری یک نیاز اساسی برای رهبری استنتیجه انتخاب و تصمیمات یک مدیر می تواند علت موفقیت یا عدم موفقیت آنها شود و بیشتر اوقات هم خواهد شد.

اتخاذ بهترین تصمیم ممکن مهم است ، اما همچنین تصمیم گیری در زمان مناسب نیز مهم استخیلی دیر گرفتن بهترین تصمیم درست مثل تصمیم اشتباه است!

 

شماره 5 - شجاعت مدیریتی را نشان دهید

یکی از ویژگی های اصلی یک مدیر خوب نشان دادن شجاعت مدیریتی است . یک مدیر باید با مشکل روبرو شود ، چیزهای واقعی را بگوید ، تصمیمات سختی بگیرد و مسئول تصمیماتش باشد.

گفتن چیزهای واقعی گفتن چیزی است که باید در زمان مناسب ، به یک فرد مناسب و به روش صحیح گفته شود.

مقابله با مشکلات اطمینان از این است که شما به صورت واقعی به چهره نگاه می کنید ، آن را به اشتراک می گذارید و با تیم خود روبرو می شوید.

داشتن شجاعت مدیریتی به معنای دانستن نحوه مدیریت در طوفان ، دانستن نحوه مدیریت عدم قطعیت و ابهام استیک مدیر خوب باید بیش از تصمیمات بد ، تصمیمات خوب را بر اساس اطلاعات ناکافی ، در کمترین زمان ممکن و با کمترین راه حل قبلی یا بدون اعتماد اتخاذ کند!

 

شماره 6 - رهبری را نشان دهید و دیگران را تحریک کنید

داشتن رهبری توانایی فرد در تأثیرگذاری و اتحاد گروهی در جهت دستیابی به یک هدف مشترک در روابط اعتماد متقابل استبرای یک مدیر ، داشتن رهبری همچنین به معنای مسئولیت پذیری ، کنترل و داشتن بینش ، بسیج ، ایجاد انگیزه و دستیابی به همکاری گروهی برای دستیابی به اهداف هدف است.

 

شماره 7 - منابع فکری خوبی داشته باشید

یک مدیر خوب باید همیشه بخواهد رشد کند ، یاد بگیرد و پیشرفت کندهرچه منابع فکری آنها بالاتر باشد ، سرعت یادگیری آنها نیز سریعتر است.

آیا مدیران شما تفکر منطقی دارند؟ (توانایی استفاده از استدلال منظم و کاملاً پیوسته یا تفکر قیاسی منظم)

آیا آنها توانایی ایجاد و شکل گیری فرضیه ها ، "ذوق" بودن و جذب شهود خود را دارند؟ در طوفان و ابهام ، شهود ضروری است!

آیا آنها برخلاف چشم انداز عملیاتی تر ، یک چشم انداز جهانی و استراتژیک دارند؟ آیا آنها توانایی مدیریت مضامین انتزاعی را دارند که در عمل طنین انداز نیستند ، مانند ایده ها و مفاهیم؟

 

شماره 8 - حس سیاسی خوبی داشته باشید

داشتن حس سیاسی قبل از هر چیز این است که بتوانید بین "سیاسی کردن" و "داشتن احساس سیاسی" تمایز قائل شوید (و تعجب خواهید کرد که چند نفر این تمایز را قائل نیستند!)

داشتن حس سیاسی به معنای گفتن و انجام کارهایی است که با عقاید و آداب و رسوم قابل قبول تلقی شوداین شناسایی ، درک و در نظر گرفتن موضوعات خاص محیط سازمانی است.

یکی از ویژگی های یک مدیر خوب انتخاب مکان و زمان مناسب برای برقراری ارتباط با پیام های خود با کمترین سر و صدای ممکن ، خواندن نشانه های غیرکلامی و انطباق رویکرد خود با شرایط و مخاطب است. .

 

شماره 9 - همدلی را نشان دهید

آه این کیفیت فوق العادهمن می توانم در مورد فواید آن چیزهای زیادی بگویم!

همدلی هنر شناخت دیگران ، درک احساسات آنها ، درک دیدگاه های آنها ، داشتن علاقه ای صادقانه به نگرانی هایشان و این است که بتوانیم روابط هماهنگ با یک شخص را حفظ کنیم. طیف گسترده ای از افراد

همدلی را نباید با همدردی ، که بیشتر احساس "لمس شدن" و احساس نیاز به اقدام برای تسکین درد و رنج دیگران است ، اشتباه گرفت.

همدلی هیچ ربطی به تمایل به نجات دیگران ندارد!

 

شماره 10 - فروتنی و آسیب پذیری را نشان دهید

"آسیب پذیری طعم حقیقت و بوی شجاعت می دهد"

داشتن شجاعت به عنوان یک مدیر آسیب پذیر ، شجاعت برای خود بودن سنگ بنای رهبری الهام بخش و لازم است.

فروتنی این است که بدانید چگونه اشتباهات و کاستی های خود را به روشنی تشخیص دهید ، خود را برای سوپرمن نگیرید ، مراقب دیگران باشید ، دیگران را تشویق کرده و به دیدگاه های مختلف احترام بگذارید ، بدانید که چگونه می توانید نقاط قوت خود را ایجاد کنید از هر کس و احاطه کردن خود با افرادی که اغلب بهتر از خود هستند.

 

شماره 11 - هوش هیجانی را نشان دهید

هوش هیجانی مجموعه مهارتهای کلامی و غیرکلامی است که فرد را قادر می سازد احساسات خود و دیگران را ایجاد ، تشخیص ، بیان ، درک و ارزیابی کند تا افکار و اعمال خود را برای مواجهه با خواسته ها و فشارهای آنها هدایت کند. محیط زیست .

برای رشد هوش هیجانی ، یک مدیر خوب ابتدا باید خود را به خوبی بشناسدچرا؟ صرفاً به این دلیل که کسی که نسبت به آنچه احساس می کند ناشنوا است ، در رحمت احساسات خود باقی می مانداو همچنین باید بیاموزد که احساسات خود را اداره کند ، آنها را با شرایط مختلف سازگار کند و همدلی نشان دهد.

 

شماره 12 - می دانید که چگونه خود را به خوبی احاطه کنید

موفقیت کار تیمی است و در این زمینه ، یکی از ویژگی های یک مدیر خوب این است که او باید بداند چگونه خودش را به خوبی احاطه کند ، بداند چگونه دیگران را قضاوت کند و نحوه ساخت تیم های موثر را بداند.

او باید دستورالعمل یک تیم رویایی را بداند :

·         نیازهای خود را بشناسید و واقع بین باشید؛

·         بدانید که چگونه می توانید نقاط قوت هر فرد را بسازید و آنها را بهینه کنید.

·         تمرکز بر تنوع و مکمل بودن

 

شماره 13 - اقدام گرا و راه حل محور باشید

یک مدیر خوب نمی تواند فقط چیزها را ببینداو باید با تیم خود اقدام کند!

در دنیای امروز ، شرکت هایی که مردد هستند غرق در افرادی می شوند که به دنبال آن هستند و باید مدیرانی عمل گرا داشته باشندکسانی که تردید دارند ، معمولاً از روی کمال گرایی ، تعلل یا ترس از خطر این کار را انجام می دهند ، که نتیجه آن تأخیر در انجام اقدامات ضروری به سرعت و در زمان مناسب است.

 

شماره 14 - دانستن نحوه تفویض اختیار و اعتماد به دیگران

اگر یک مدیر بخواهد همه کارها را به تنهایی انجام دهد یا اعتبار خود را بدست آورد هرگز یک رهبر بزرگ نخواهد بود.

تفویض اختیار از این نظر مهم است که به مدیر اجازه می دهد در ارزش افزوده واقعی خود شرط ببنددبرای تفویض اختیار بهینه ، باید بدانید که چگونه به کارمندان خود اعتماد کنید ، مسئولیت و اعتبار خود را به اشتراک بگذارید.

 

شماره 15 - مثبت ، مشتاق باشید و لذت کار تیمی را پرورش دهید

چه کسی می خواهد مدیری را دنبال کند که همیشه منفی است؟ (یا خیلی خوش بینانه!)

چه کسی می خواهد از خود پیشی بگیرد بدون اینکه سرگرم کننده باشد!

آیا مدیران شما توانایی پرورش شادی در کار ، اشتیاق و لذت کار تیمی را دارند؟

 
البته چیزی به عنوان سوپرمن مدیریتی وجود ندارد (و ما لزوما سوپرمن نمی خواهیم!)

مهم این است که کیفیت مدیران خود را تعیین کنید ، به آنها کمک کنید تا یکدیگر را بهتر بشناسند ، نقاط قوت خود را تقویت کرده و به پیشرفت آنها کمک کنند.

 

یکشنبه 25 آبان 1399
بؤلوملر :